image

'President Europees Parlement wil chatcontrole ondanks tegenstem doordrukken'

woensdag 24 juni 2026, 16:19 door Redactie, 43 reacties

De president van het Europees Parlement, Roberta Metsola, wil een voorstel voor de invoering van chatcontrole doordrukken, ook al heeft het Parlement hier meerdere keren tegengestemd. Diplomaten noemen de actie van Metsola "ongekend", zo meldt Politico op basis van een intern document. Een tijdelijke Europese uitzondering waardoor techbedrijven chatberichten en 'interpersoonlijke communicatie' van gebruikers massaal op vrijwillige basis mochten scannen, ook wel 'chatcontrole 1.0' genoemd, verliep begin april.

Onderhandelingen tussen het Europees Parlement en de EU-lidstaten over een verlenging liepen stuk. Daardoor mogen techbedrijven het verkeer van hun gebruikers niet meer scannen. In een reactie lieten Google, Meta, Microsoft en Snap weten dat Europese beleidsmakers de maatregel alsnog moeten verlengen. In de tussentijd zeggen de techbedrijven dat ze op de betreffende interpersoonlijke communicatiediensten 'vrijwillige actie' blijven ondernemen. Om welke diensten het precies gaat en hoe deze actie eruitziet is niet bekendgemaakt.

Nu meldt Politico dat Metsola de EU-lidstaten heeft gevraagd om het voorstel voor het scannen van verkeer, dat twee keer door het Europees Parlement werd verworpen, goed te keuren. Diplomaten beschrijven de actie van Metsola als "ongekend". Parlementaire medewerkers die met Politico spraken stellen dat beleidsmakers zich gepasseerd voelen, nu Metasola de EU-lidstaten heeft uitgenodigd om een voorstel aan te nemen dat het Parlement al heeft verworpen. Binnen het Europees Parlement zijn nu zorgen dat het de positie van het Parlement aantast als het gaat om het onderhandelen over voorstellen met betrekking tot de aanpak van misbruikmateriaal.

Reacties (43)
24-06-2026, 16:28 door Anoniem
Ja, natuurlijk is dat de bedoeling. De EUSSR wil graag een Russisch, Chinees of Noord-Koreaanse maatschappij - Inzicht in ALLES wat burgers doen. Kennis is tenslotte macht.
Ondertussen blijven we gewoon pro-EUSSR stemmen - D66 is te groot.
24-06-2026, 16:29 door Anoniem
Is die gekozen? If nt dan valt er ergens geld te verdienen
24-06-2026, 16:53 door Anoniem
Tja, dan maar stoppen met chatten. Of een andere oplossing vinden. (Meshtastic?)
Of alles versleutelen via PGP. (Inclusief media)
24-06-2026, 16:58 door Anoniem
That guy is corrupt, a traitor to the People of the European Union.
Can he just do this without any form of punishment or political disablement?
If bad guys can just run the government, what can good guys do if they are politically powerless?
24-06-2026, 17:27 door Anoniem
Heerlijk democratisch....
24-06-2026, 17:34 door Anoniem
Het lijkt er op dat met name vrouwelijke politici en bestuurders chatcontrol en leeftijdsverificatie zodanig hebben omarmd dat deze totalitaire maatregelen er koste wat kost zo spoedig mogelijk doorgeramd moeten worden.

De massa baadt zich weliswaar nog in onwetendheid, maar reken maar dat eenmaal ontwaakt ze er gaandeweg alles aan zal doen om deze "toekomstige" wettelijke maatregelen te "ondermijnen".
Burgers zijn minstens net zo vindingrijk als overheden.

Een anekdote in dit verband: wou onlangs afrekenen bij Ikea en wat schetst mijn verbazing: de contante betaling werd gepauzeerd op het gele betaalscherm verscheen ineens de mededeling dat een medewerker u verder helpt.
En nu komt het: "vanwege een leeftijdsverificatiecheck", volgens de Ikea-medewerkster.

Ben de 60 allang voorbij, maar dat terzijde.
24-06-2026, 17:46 door Anoniem
Het lijkt me dat deze persoon uit haar functie moet worden ontheven.
24-06-2026, 17:55 door Anoniem
Iis die man soms demend of spoord hij gewoon niet goed?

En heeft hij nooit gehoord van de meeste stemmen gelden?

Maar goed ik heb geen SmartPhone en al die content waar het om draait


Wat een idioot
24-06-2026, 18:05 door Anoniem
Verraadster.
24-06-2026, 18:08 door Anoniem
Dit heet nou dictatuur
24-06-2026, 18:17 door Anoniem
Dit zijn toch hetzelfde soort mensen die het hardst van de daken roepen als ze iets ondemocratisch vinden, en hoe ontzettend belangrijk ze democratie wel niet vinden? Behalve als het even niet uitkomt.
24-06-2026, 18:39 door Anoniem
Als dit doorgang vindt verlaagt de EU zich tot niveau Trump die er ook van alles heeft doorgedrukt, zonder raadpleging van Het Congres.

De EU zal - nogmaals: als dit doorgang vindt - een orgaan zonder enig democratisch gezag worden in de wereld en is dan statutair feitelijk dood. Of het zich dan moet opheffen weet ik niet, maar statutair verliest het zijn bestaansrecht als het autocratisch wil opereren.
24-06-2026, 19:13 door Anoniem
Als de reaguurders die hierboven zo gefrustreerd reageren, een hun vingers hadden gebruikt dan hadden ze het volgende kunnen vinden:


Het gaat om de president van het europees parlement, die voor maximaal 2,5 jaar het parlement voorzit en internationaal vertegenwoordigd.

Deze "president" (in dit geval een vrouw!, voor degene die Roberta als een man identificeren) kan door het parlement wegestuurd worden als 5% het voorstel hiervoor steunt en 50% tijdens een algemene stemming het voorstel aanneemt.

Mevrouw Roberta Metsola heeft de Maltese nationaliteit, en is lid van de Europese Volkspartij (EVP), een christendemocratische en conservatieve Europese politieke partij.
24-06-2026, 20:09 door Anoniem
Door Anoniem: Als de reaguurders die hierboven zo gefrustreerd reageren, een hun vingers hadden gebruikt dan hadden ze het volgende kunnen vinden:


Het gaat om de president van het europees parlement, die voor maximaal 2,5 jaar het parlement voorzit en internationaal vertegenwoordigd.

Deze "president" (in dit geval een vrouw!, voor degene die Roberta als een man identificeren) kan door het parlement wegestuurd worden als 5% het voorstel hiervoor steunt en 50% tijdens een algemene stemming het voorstel aanneemt.

Mevrouw Roberta Metsola heeft de Maltese nationaliteit, en is lid van de Europese Volkspartij (EVP), een christendemocratische en conservatieve Europese politieke partij.

En heeft u ook een mening over het feit dat de president van het europees parlement chatcontrole wil doordrukken ondanks dit twee keer verworpen is, of kwam u alleen even de gefrustreerde reaguurders corrigeren?
24-06-2026, 21:45 door Anoniem
Deze informatie behoefte zoveel mogelijk vullen met onzinnige nfo.
Net als vroeger bij de spam-o-la-tor, tot ze op de knieën zinkt uit onmacht.
24-06-2026, 22:02 door Anoniem
Door Anoniem: Ja, natuurlijk is dat de bedoeling. De EUSSR wil graag een Russisch, Chinees of Noord-Koreaanse maatschappij - Inzicht in ALLES wat burgers doen. Kennis is tenslotte macht.
Ondertussen blijven we gewoon pro-EUSSR stemmen - D66 is te groot.

Oh gut daar heb je de EUSSR weer. Verzin toch eens inhoudelijke kritiek i.p.v. die afgezaagde, volstrekt irrelevante vergelijking met:
A - Rusland, waar critici toevallig zonder parachute van een hoog gebouw omlaag zeilen,
B - China, waar tegenstanders van Xi Jinping letterlijk verdwijnen, en
C - Noord-Korea. Een land zo gesloten dat men zelfs maar vaag kan gissen wat er feitelijk gebeurt achter de grenzen.
(Een mogelijke kennisbron hoe repressief N.-Korea is, zou de tragische toestand rond de Amerikaanse nog maar 22-jarige student Otto Warmbier kunnen zijn, die zijn studententrip uiteindelijk met de dood bekocht in 2017)

Kortom: verrijk je kijk op de wereld eerst eens grondig, héél, héél grondig met gedegen geschiedkundige feiten i.p.v. makkelijke ongeverifieerde stomvervelende copy/paste praatjes.

Dankjewel.
24-06-2026, 22:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Als de reaguurders die hierboven zo gefrustreerd reageren, een hun vingers hadden gebruikt dan hadden ze het volgende kunnen vinden:


Het gaat om de president van het europees parlement, die voor maximaal 2,5 jaar het parlement voorzit en internationaal vertegenwoordigd.

Deze "president" (in dit geval een vrouw!, voor degene die Roberta als een man identificeren) kan door het parlement wegestuurd worden als 5% het voorstel hiervoor steunt en 50% tijdens een algemene stemming het voorstel aanneemt.

Mevrouw Roberta Metsola heeft de Maltese nationaliteit, en is lid van de Europese Volkspartij (EVP), een christendemocratische en conservatieve Europese politieke partij.

En heeft u ook een mening over het feit dat de president van het europees parlement chatcontrole wil doordrukken ondanks dit twee keer verworpen is, of kwam u alleen even de gefrustreerde reaguurders corrigeren?

Ja ik heb een mening.

Chatcontrole (en identificatieplicht) zijn draconische maatregelen, die je in een democratische samenleving niet inzet als politiek middel.
Verder dat deze politica buiten haar kaders opereert. En ik vraag me daarbij af welke financiele motieven of lobby haar beinvloeden.
Maar uiteindelijk zal het europees parlement haar terug moeten fluiten. Ik / wij kunnen dat niet.


Binnen het Europees Parlement zijn nu zorgen dat het de positie van het Parlement aantast als het gaat om het onderhandelen over voorstellen met betrekking tot de aanpak van misbruikmateriaal.

Laat ze maar een stemming starten om haar vervroegd af te zetten. Dan snapt ze hoe de wind waait. (of niet)
Tenzij opeens voldoende parlementariers het opeens geen slecht idee meer vinden of nu opeens niet langer verantwoordelijk meer hoeven te zijn.

Wie durft er met zijn billen bloot te gaan in het EP?
Wordt vervolgd. (Hopelijk)
24-06-2026, 22:35 door meidoorn
'President Europees Parlement wil chatcontrole ondanks tegenstem doordrukken'
Nee: een afgewezen voorstel kan niet zomaar worden doorgedrukt alsof de stemming niet bestaat.
Ja: het kan wél steeds opnieuw terugkomen in aangepaste vorm, waardoor het politiek proces lang kan doorgaan.
24-06-2026, 22:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ja, natuurlijk is dat de bedoeling. De EUSSR wil graag een Russisch, Chinees of Noord-Koreaanse maatschappij - Inzicht in ALLES wat burgers doen. Kennis is tenslotte macht.
Ondertussen blijven we gewoon pro-EUSSR stemmen - D66 is te groot.
Oh gut daar heb je de EUSSR weer. Verzin toch eens inhoudelijke kritiek i.p.v. die afgezaagde, volstrekt irrelevante vergelijking met:
Dankjewel.

Ik vind dat de comment van 16:28 door Anoniem vrij duidelijk kritiek levert op de manier waarop de EU alle burgers in de gaten wil houden, net als in de door jou genoemde landen.
Ook vreemd dat iemand die zich blijkbaar heel kundig acht m.b.t. de geschiedenis verder geen eigen mening geeft over dit nieuwsbericht.

Je comment leest erg betweterig. Het wordt je vergeven, zal wel door de hitte komen!
24-06-2026, 22:50 door Anoniem
God wat een bezigheidstherapie weer..
Hebben mensen nou echt niets beters te doen met hun leven?
Gisteren, 01:37 door Anoniem
#Nexit en wel nu meteen.

Die mensen in Brussel zijn helemaal van de pot gerukt.

Het is een totalitair en ondemocratisch instituut dat elke dag bezig is onze vrijheden en privacy te slopen.

Alles wat men binnen de democratische stelsels van de lidstaten er niet doorheen krijgt regelen ze even handjeklap in Brussel.
Vervolgens hebben die EU verordeningen directe werking in de lidstaten en gaan ze boven onze (grond)wet.

Zo snel mogelijk eruit voordat we helemaal in een (digitale) gevangenis leven.
Gisteren, 06:10 door Anoniem
Door Anoniem: Ja, natuurlijk is dat de bedoeling. De EUSSR wil graag een Russisch, Chinees of Noord-Koreaanse maatschappij - Inzicht in ALLES wat burgers doen. Kennis is tenslotte macht.
Ondertussen blijven we gewoon pro-EUSSR stemmen - D66 is te groot.

Als ik een ding van Snowden heb gekeerd is dat je die EUSSR grap uit de jaren 80 moet updaten naar EUVS
Gisteren, 07:39 door Anoniem
Door Anoniem: #Nexit en wel nu meteen.

Die mensen in Brussel zijn helemaal van de pot gerukt.

Het is een totalitair en ondemocratisch instituut dat elke dag bezig is onze vrijheden en privacy te slopen.

Alles wat men binnen de democratische stelsels van de lidstaten er niet doorheen krijgt regelen ze even handjeklap in Brussel.
Vervolgens hebben die EU verordeningen directe werking in de lidstaten en gaan ze boven onze (grond)wet.

Zo snel mogelijk eruit voordat we helemaal in een (digitale) gevangenis leven.

Grutjes daar hebben we de Nexit weer. Weet je hoeveel Britten na 10 jaar Brexit smeken om terug in de EU te kunnen? Meer dan de helft. 60% om precies te zijn, en het heeft al een naam: Breturn.
Brexit heeft voor grotere armoede, dus politieke instabiliteit gezorgd: 5 Prime Ministers in 10 jaar tijd heeft het land 'versleten'. Labour of Conservatives, ze hebben het land tot nu toe niet uit de stijgende armoede en falende economie ten gevolge van de lastige handelsbewegingen ontstaan door de breuk met de EU kunnen trekken.

Blijkbaar wil jij een zelfde chaos, een zelfde doemscenario ook in Nederland. Eigenlijk moest jij je schamen om misschien wel het kortzichtigste politiek gemotiveerde voorstel in tien jaar tijd te ondersteunen.
Gisteren, 07:40 door Anoniem
Waarom moet iedereen overal een mening over hebben?
Dat is precies de reden waarom die chatcontrole zo gewild is.

Wij betalen met zijn allen die professionals of ambtenaren van de EU.
Het is daarmee hun probleem, zij moeten het voor ons oplossen.
En wanneer zij hun werk goed doen brengt de EU ze nog meer geluk en welvaart.
Ik ga er van uit dat geluk is wat iedereen na wil streven.
Gisteren, 08:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Een anekdote in dit verband: wou onlangs afrekenen bij Ikea en wat schetst mijn verbazing: de contante betaling werd gepauzeerd op het gele betaalscherm verscheen ineens de mededeling dat een medewerker u verder helpt.
En nu komt het: "vanwege een leeftijdsverificatiecheck", volgens de Ikea-medewerkster.
Waarschijnlijk probeerde je een mes af te rekenen, Ikea is dan verplicht te controleren of je meerderjarig bent. Zelfs voor simpele aardappelschilmesjes.
Gisteren, 09:06 door Anoniem
Door Anoniem: Ja, natuurlijk is dat de bedoeling. De EUSSR wil graag een Russisch, Chinees of Noord-Koreaanse maatschappij - Inzicht in ALLES wat burgers doen. Kennis is tenslotte macht.
Ondertussen blijven we gewoon pro-EUSSR stemmen - D66 is te groot.

Eu dat inzicht hebben ze al. Ze willen nu alleen het legaliseren en de achterdeur en ramen dicht timmeren
Gisteren, 09:30 door Anoniem
Hmmm, Roberta Metsola, dat was die vrouw die met een koffer geld was gesnapt, zoek op haar naam en corrupt ofwel qatargate. Dat ze er door heen is gekomen, ofwel nog de (-geloofwaardige-) politica mag uithangen verbaast mij. Van eerd (van de jumbo(-gate!) zit te wachten op z'n hoger beroep om onder z'n 2 jaar gevagenisstraf uit te komen vanwege het hebben van verdacht veel contant geld; Gladde politici hebben blijkbaar meer in hun trucendoos.

tesamen met:
...Daardoor mogen techbedrijven het verkeer van hun gebruikers niet meer scannen. In een reactie lieten Google, Meta, Microsoft en Snap weten dat Europese beleidsmakers de maatregel alsnog moeten verlengen. In de tussentijd zeggen de techbedrijven dat ze op de betreffende interpersoonlijke communicatiediensten 'vrijwillige actie' blijven ondernemen.

Het mag niet meer, want de wet schrijft dat voor, aangezien de chatcontrol-verlenging is afgeschoten, maar toch doen 'de big-tech' het nog! stinkt niet hoor /s ! Vooral met het gebruikte woordje 'vrijwillig' begint het echter nog meer te stinken, met natuurlijk de reden 'om de kinderen te beschermen'. Ook doen we het vrijwillig om verslavende algoritmes te gebruiken waar kinderen gevoeliger voor zijn /s , tja, wetgeving omtrent dat onderwerp sruiklet daar nog achter aan .
En nee, we -big-tech- doen dat vrijwillig scannen het echt niet zodat we deze meta-data kunnen gebruiken om het profiel aan te vullen , da's nog 's *katjing* ism de reclame-industrie, maar dat doen we dus niet !

En dan dus deze 2 samenpakken : corrupte Roberta en big-tech die allebei de kinders willen beschermen; waar kan ik een emmertje vinden, moet ff wat kwijt !
Gisteren, 10:32 door Anoniem
Tja er is gelukkig geen veto van Metsola dus als een meerendeel het voorstel heeft verworpen van de Eu dan mag hij het niet doordrukken. Anders is hij zelf ik overtreding met de Europese regels. Dus hopelijk hoeven wij ons als burgers geen zorgen te maken dat er Chatcontrolle komt. Mocht hij er wel komen dan zijn er genoeg techneuten die voor chatapps plug-ins kunnen maken bijvoorbeeld waardoor chatcontrolle omzeild kan worden. Of andere apps die op de achtergrond kunnen draaien die dat bewerkstelligen.
Gisteren, 10:34 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit en wel nu meteen.

Die mensen in Brussel zijn helemaal van de pot gerukt.

Het is een totalitair en ondemocratisch instituut dat elke dag bezig is onze vrijheden en privacy te slopen.

Alles wat men binnen de democratische stelsels van de lidstaten er niet doorheen krijgt regelen ze even handjeklap in Brussel.
Vervolgens hebben die EU verordeningen directe werking in de lidstaten en gaan ze boven onze (grond)wet.

Zo snel mogelijk eruit voordat we helemaal in een (digitale) gevangenis leven.

Grutjes daar hebben we de Nexit weer. Weet je hoeveel Britten na 10 jaar Brexit smeken om terug in de EU te kunnen? Meer dan de helft. 60% om precies te zijn, en het heeft al een naam: Breturn.
Brexit heeft voor grotere armoede, dus politieke instabiliteit gezorgd: 5 Prime Ministers in 10 jaar tijd heeft het land 'versleten'. Labour of Conservatives, ze hebben het land tot nu toe niet uit de stijgende armoede en falende economie ten gevolge van de lastige handelsbewegingen ontstaan door de breuk met de EU kunnen trekken.

Blijkbaar wil jij een zelfde chaos, een zelfde doemscenario ook in Nederland. Eigenlijk moest jij je schamen om misschien wel het kortzichtigste politiek gemotiveerde voorstel in tien jaar tijd te ondersteunen.

Dit is gelul. Alleen linkse media smeken om terug te gaan in de EU en jij denkt dat zo’n beetje alle Britten dat willen.

EU landen als Duitsland hebben ook veel problemen.
Er spelen heel veel zaken die invloed hebben op de economie: COVID, inflatie, Iran/oorlog, immigratie.
Om alles toe te schrijven aan de Brexit is populisme en dom.
Misschien waren ze nog wel veel slechter af als ze in de EU waren gebleven!
Je kunt het niet aantonen. “What if”. Dat is het hele probleem.
Je zegt nu “alles wat niet goed gaat kwam door de Brexit”

Misschien kwam het wel door die vreselijke labor-partij die aan de macht is.
Gisteren, 10:44 door Anoniem
Alleenheerserij vanuit de EU, dit zegt meer dan genoeg over de intensies van deze vieze propaganda figuren.
Die gasten willen helemaal geen democratie, ze willen geld, corruptie en bovenal; communisme.
Het lijkt Putin wel. "Ik ben aan de macht dus doe ik het toch lekker, ondanks alle systemen in plaats die ons moeten beschermen tegen deze vorm van corruptie."
Nu snap ik waarom men het de "EUSSR" noemt, de vergelijking gaat tegenwoordig goed op.
Het is een communistisch besluit waar we simoelweg geen gehoor aan moeten geven, nu niet en nooit niet. De Nederlandse politiek zou de bevolking gerust moeten stellen door het besluit te maken dat dit er NOOIT in Nederland gaat komen. Laat je vuisten van vrijheid zien Nederland, of zijn we monddood en tandeloos geworden!?
Gisteren, 10:50 door Anoniem
Door Anoniem: That guy is corrupt, a traitor to the People of the European Union.
Can he just do this without any form of punishment or political disablement?
If bad guys can just run the government, what can good guys do if they are politically powerless?
I think the Russians invaded the EU parliament and trying to exert their communism in the EU.
At least, their behaviour makes it appear that way.
That person has probably been bribed by something/someone.
Gisteren, 10:54 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom moet iedereen overal een mening over hebben?
Dat is precies de reden waarom die chatcontrole zo gewild is.

Wij betalen met zijn allen die professionals of ambtenaren van de EU.
Het is daarmee hun probleem, zij moeten het voor ons oplossen.
En wanneer zij hun werk goed doen brengt de EU ze nog meer geluk en welvaart.
Ik ga er van uit dat geluk is wat iedereen na wil streven.
Meningen zijn juist zo belangrijk in een democrarie, en voorkomt dat wij een land zoals Rusland worden.
En zolang we onze stem laten horen kunnen we samenwerken en politici in Nederland en mogelijk de rest van de Europese landen stimuleren het beter te doen.
Zodra we stoppen met meningen is het snel gedaan...
Daarnaast zijn WIJ diegenen die met deze maatregelen moeten leven, politici hebben al een uitzondering voor zichzelf klaarliggen.
Bron:
https://www.security.nl/posting/838207/%27Europese+ministers+willen+eigen+accounts+uitzonderen+van+chatcontrole%27
Gisteren, 11:13 door Anoniem
Door Anoniem: Hmmm, Roberta Metsola, dat was die vrouw die met een koffer geld was gesnapt, zoek op haar naam en corrupt ofwel qatargate. Dat ze er door heen is gekomen, ofwel nog de (-geloofwaardige-) politica mag uithangen verbaast mij.
Dat zal voornamelijk zijn omdat dat niet Roberta Metsola was, maar Eva Kaili.
Gisteren, 11:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Grutjes daar hebben we de Nexit weer. Weet je hoeveel Britten na 10 jaar Brexit smeken om terug in de EU te kunnen? Meer dan de helft. 60% om precies te zijn, en het heeft al een naam: Breturn.

Dit is gelul. Alleen linkse media smeken om terug te gaan in de EU en jij denkt dat zo’n beetje alle Britten dat willen.
Het is gelul in de zin dat die 60% niet smeken om aansluiting bij de EU maar simpelweg ervoor zouden stemmen als er weer een referendum zou komen. Maar dat is nog steeds een grotere meerderheid dan destijds voor Brexit koos, dat was toen 52%. Als 52% genoeg was om uit de EU te stappen dan is 60% genoeg om er weer in te stappen.

Je lult zelf ook door van 60% "zo'n beetje alle Britten" te maken. Het is ruim de helft, bijna twee derde, niet zo'n beetje alle.

En smeken linkse media erom of berichten ze erover en publiceren ze standpunten erover in opiniestukken en redactionele commentaren? Als je standpunt uiten smeken is dan klopt het dus helemaal dat 60% van de Britten erom smeekt. Of is een standpunt uiten smeken als het van links komt en vrije meningsuiting als het van rechts komt? Als dat is hoe je ertegenaan kijkt dan is niet goed tot je doorgedrongen wat vrije meningsuiting eigenlijk is.
Gisteren, 12:39 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Een anekdote in dit verband: wou onlangs afrekenen bij Ikea en wat schetst mijn verbazing: de contante betaling werd gepauzeerd op het gele betaalscherm verscheen ineens de mededeling dat een medewerker u verder helpt.
En nu komt het: "vanwege een leeftijdsverificatiecheck", volgens de Ikea-medewerkster.
Waarschijnlijk probeerde je een mes af te rekenen, Ikea is dan verplicht te controleren of je meerderjarig bent. Zelfs voor simpele aardappelschilmesjes.

Dank voor je toelichting.

Ik kocht op dat moment onder meer aardappelschilmesjes.
Gisteren, 13:44 door Anoniem
Door Anoniem: Tja er is gelukkig geen veto van Metsola dus als een meerendeel het voorstel heeft verworpen van de Eu dan mag hij het niet doordrukken. Anders is hij zelf ik overtreding met de Europese regels. Dus hopelijk hoeven wij ons als burgers geen zorgen te maken dat er Chatcontrolle komt. Mocht hij er wel komen dan zijn er genoeg techneuten die voor chatapps plug-ins kunnen maken bijvoorbeeld waardoor chatcontrolle omzeild kan worden. Of andere apps die op de achtergrond kunnen draaien die dat bewerkstelligen.

Alleen jammer dat die hij van jou een zij is. Robetra
Dus je hele redenatie zal op los zand aannames gebaseerd zijn. Blijkbaar.
Gisteren, 13:53 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit en wel nu meteen.

Die mensen in Brussel zijn helemaal van de pot gerukt.

Het is een totalitair en ondemocratisch instituut dat elke dag bezig is onze vrijheden en privacy te slopen.

Alles wat men binnen de democratische stelsels van de lidstaten er niet doorheen krijgt regelen ze even handjeklap in Brussel.
Vervolgens hebben die EU verordeningen directe werking in de lidstaten en gaan ze boven onze (grond)wet.

Zo snel mogelijk eruit voordat we helemaal in een (digitale) gevangenis leven.

Grutjes daar hebben we de Nexit weer. Weet je hoeveel Britten na 10 jaar Brexit smeken om terug in de EU te kunnen? Meer dan de helft. 60% om precies te zijn, en het heeft al een naam: Breturn.
Brexit heeft voor grotere armoede, dus politieke instabiliteit gezorgd: 5 Prime Ministers in 10 jaar tijd heeft het land 'versleten'. Labour of Conservatives, ze hebben het land tot nu toe niet uit de stijgende armoede en falende economie ten gevolge van de lastige handelsbewegingen ontstaan door de breuk met de EU kunnen trekken.

Blijkbaar wil jij een zelfde chaos, een zelfde doemscenario ook in Nederland. Eigenlijk moest jij je schamen om misschien wel het kortzichtigste politiek gemotiveerde voorstel in tien jaar tijd te ondersteunen.

Dit is gelul. Alleen linkse media smeken om terug te gaan in de EU en jij denkt dat zo’n beetje alle Britten dat willen.

EU landen als Duitsland hebben ook veel problemen.
Er spelen heel veel zaken die invloed hebben op de economie: COVID, inflatie, Iran/oorlog, immigratie.
Om alles toe te schrijven aan de Brexit is populisme en dom.
Misschien waren ze nog wel veel slechter af als ze in de EU waren gebleven!
Je kunt het niet aantonen. “What if”. Dat is het hele probleem.
Je zegt nu “alles wat niet goed gaat kwam door de Brexit”

Misschien kwam het wel door die vreselijke labor-partij die aan de macht is.

Hier een ander reguurder:

60% is niet alle Britten. naar wel een kleine meerderheid.
De splijtzwam van Brexit is niet een links of recht dingetje. Het heeft de hele samenleving daar dwars doorsneden.
Het zit verpreid in alle grote partijen in het VK. En onder alle leeftijden. En in alle steden en dorpen.
Dit gaat dwars door alle bestaande groepen en belangen heen.

Daarom is het VK stuurloos geworden.
De brexiteers lukte het niet om na Brexit het VK succesvol te maken.
En nu zitten ze allemaal met de scherven.

Links (labour) gaat dan die oplossen.
Rechte (de tories) ook niet.
En "extreem rechts" (reform) al helemaal niet.

Het VK is niet meer de wereldmacht die het ooit was.
Al sinds de decolonisatie niet meer.
Gisteren, 16:21 door Anoniem
Door Anoniem: Het lijkt er op dat met name vrouwelijke politici en bestuurders chatcontrol en leeftijdsverificatie zodanig hebben omarmd dat deze totalitaire maatregelen er koste wat kost zo spoedig mogelijk doorgeramd moeten worden.(..)
Vrouwen worden volgens mij bij voorkeur in de officiële politieke processen/ procedures ingezet (en vrouwen laten zich daarvoor gebruiken) om totalitaire maatregelen makkelijker te kunnen doordrukken omdat onderbewust het vrouwelijke wordt geassocieerd met zorgen (voor kinderen, voor zwakken, voor kwetsbaren, etc.).
Dingen die in het onderbewustzijn zitten zijn tamelijk resistent tegen moderne opvattingen over biologisch geslacht.
Dus dan lijkt het al gauw voor een goed doel als vrouwen hoge posities in politieke organen bekleden en direct het totalitarisme dienen.
Politiek hangt bovendien aan mekaar van emotie-exploitatie dus dat doet de rest.
Het vrouwelijke wordt m.a.w. vakkundig geïnstrumentaliseerd door krachten, die uit zijn op totalitaire controle van de samenleving.
Anders geformuleerd: vrouwen worden minder kritisch benaderd dan mannen. Mannen worden in het onderbewustzijn meer geassocieerd met kracht, oorlog voeren en egocentrische motieven en dat kan dan tegen hen gebruikt worden.
Gisteren, 17:31 door Anoniem
Door Anoniem: Het lijkt me dat deze persoon uit haar functie moet worden ontheven.
Inderdaad, dat is de enig juiste reactie om de integriteit van de positie te behouden.
Hier stuiten we echter op het probleem, dat de EU het al enige tijd niet zo nauw meer neemt met het bewaken van de eigen integriteit.
Zo is het naast zich neerleggen van een bevel van het Europese Hof van Justitie door Ursula von der Leyen om haar SMS-jes betreffende de miljardenaankoop van Pfizervaccins te openbaren ('Pfizergate') een sprekend voorbeeld hiervan.
Het intransparante en daarmee mogelijk corrupte gedrag van de voorzitter van de EC, een zeer belangrijke positie, wordt daarmee genormaliseerd.
Dit heeft precedentwerking: slecht voorbeeld doet slecht navolgen.
Gisteren, 18:05 door Anoniem
Door Anoniem: God wat een bezigheidstherapie weer..
Hebben mensen nou echt niets beters te doen met hun leven?
Dit is wel een heel vaag statement.
Op welke mensen doel je precies?
Gisteren, 18:11 door Anoniem
Door Anoniem: #Nexit en wel nu meteen.

Die mensen in Brussel zijn helemaal van de pot gerukt.

Het is een totalitair en ondemocratisch instituut dat elke dag bezig is onze vrijheden en privacy te slopen.

Alles wat men binnen de democratische stelsels van de lidstaten er niet doorheen krijgt regelen ze even handjeklap in Brussel.
Vervolgens hebben die EU verordeningen directe werking in de lidstaten en gaan ze boven onze (grond)wet.

Zo snel mogelijk eruit voordat we helemaal in een (digitale) gevangenis leven.
Too late.
Gisteren, 18:24 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom moet iedereen overal een mening over hebben?
Dat is precies de reden waarom die chatcontrole zo gewild is.(..)
Nee, dat is niet de reden.
De reden is dat Brussel, ondersteund door de bestuurders in de lidstaten, bang is voor bepaalde redenen en die wil kunnen uitschakelen.
Ze zijn niet geïnteresseerd in alle meningen, maar alleen in bepaalde, namelijk die kritiek hebben op de EU en op de nationale bestuurders.
Gisteren, 20:39 door Anoniem
Correctie
.... bang is voor bepaalde redenen en die wil kunnen uitschakelen.
Moet natuurlijk zijn: meningen. (... de hitte ... )
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.